Info permohonan UPU tahun 2018 meliputi permohonan, semakan keputusan , serta permohonan rayuan UPU 2018.

Breaking

Monday, 28 December 2015

Semak Syarat Kelayakan Permohonan UPU

Syarat kelayakan permohonan UPU. Pihak UPU sendiri telah mweujudkan sistem di mana para pelajar boleh menyemak kursus apakah yang bersesuai untuk dipohon.

Ini bagi mengelakkan pelajar memohon UPU luar dari kelayakan keputusan masing-masing. Perkara ini juga antara penyumbang pelajar tidak mendapat tempat di universiti disebabkan oleh memohon luar dari syarat kelayakan UPU.
semak syarat permohonan upu
Antaramuka aplikasi semakan permohonan UPU

Bagi mengetahu syarat kelayakan permohonan UPU anda, bolehlah berbuat seperti berikut:

  1. Masuk ke http://upu.semaksyarat.info/ 
  2. Kemudian anda akan dibawa kepada paparan borang.
  3. isikan maklumat anda.
  4. Kemudian isikan keputusan peperiksaan anda.
  5. Anda akan diberikan senarai kursus yang layak anda mohon.
Selamat mencuba. Semoga permohonan UPU anda berjalan dengan lancar sekaligus dapat menempatkan anda di Universiti tempatan.
Syarat kelayakan permohonan UPU. Pihak UPU sendiri telah mweujudkan sistem di mana para pelajar boleh menyemak kursus apakah yang bersesuai untuk dipohon.

Ini bagi mengelakkan pelajar memohon UPU luar dari kelayakan keputusan masing-masing. Perkara ini juga antara penyumbang pelajar tidak mendapat tempat di universiti disebabkan oleh memohon luar dari syarat kelayakan UPU.
semak syarat permohonan upu
Antaramuka aplikasi semakan permohonan UPU

Bagi mengetahu syarat kelayakan permohonan UPU anda, bolehlah berbuat seperti berikut:

  1. Masuk ke http://upu.semaksyarat.info/ 
  2. Kemudian anda akan dibawa kepada paparan borang.
  3. isikan maklumat anda.
  4. Kemudian isikan keputusan peperiksaan anda.
  5. Anda akan diberikan senarai kursus yang layak anda mohon.
Selamat mencuba. Semoga permohonan UPU anda berjalan dengan lancar sekaligus dapat menempatkan anda di Universiti tempatan.

13 comments:

  1. Harap syarat-syarat pemohonan UPU yg ditetapkan bukan terlalu tinggi, maka I ade peluang utk jaya mohon.

    ReplyDelete
  2. kenapa x bley nk buka page utk semak syarat tu ?

    ReplyDelete
  3. tak blh bukk lagi lah..bila eh

    ReplyDelete
  4. Adakah syarat “bukan pelajar daripada mana-mana IPT” termaktub untuk mengisi upu? Atau bolehkah pelajar yang sedang menuntut pengajian ijazah sarjana muda tahun pertama mengisi semula upu dengan tujuan mahu menukar ke IPT lain?

    ReplyDelete
  5. kenapa semak syarat tu tak boleh
    bukak yea?

    ReplyDelete
    Replies
    1. yelah.. tak boleh jugak

      Delete
    2. 11Mac dah still takleh bukak

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
  6. y still cannot open

    ReplyDelete
  7. Ada website lain ke yang ada fungsi macam semak syarat nihhh?? tmbahan lagi, semaksyarat.info tak dapat buka tiba2 dalam beberapa minggu ni . Ini menyukarkan pengguna untuk mengetahui syarat kelayakan ke universiti. tak kan nak hantam saja nak ambil kos dkat universiti ni?

    ReplyDelete
  8. why semak syarat still can't open?

    ReplyDelete
  9. if ketegori stpm, dah daftar upu masukkn keputusan hingga ke ruangan untuk mengisi program pilihan dan sistem akan secara automatik sediakan program yang layak dengan keputusan masing-masing. untuk spm semak syarat belum bukak lagi.

    ReplyDelete